banner

Zadania i obowiązki Komendanta Miejskiego PSP

Do zadań komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej należy:

  1. kierowanie komendą miejską Państwowej Straży Pożarnej,
  2. organizowanie jednostek ratowniczo-gaśniczych,
  3. organizowanie na obszarze powiatu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
  4. dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu poprzez swoje stanowisko kierowania,
  5. kierowanie jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej z obszaru powiatu do akcji ratowniczych i humanitarnych poza granicę państwa, na podstawie wiążących Rzeczpospolitą Polską umów i porozumień międzynarodowych,
  6. analizowanie działań ratowniczych prowadzonych na obszarze powiatu przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego,
  7. organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczej,
  8. współdziałanie z komendantem gminnym ochrony przeciwpożarowej, jeżeli komendant taki został zatrudniony w gminie,
  9. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
  10. opracowywanie planów ratowniczych na obszarze powiatu,
  11. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,
  12. wykonywanie zadań z zakresu ratownictwa,
  13. wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia,
  14. organizowanie szkolenia i doskonalenia pożarniczego,
  15. szkolenie członków ochotniczych straży pożarnych,
  16. inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze powiatu,
  17. wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w komendzie miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu lub zdrowiu dużej liczby osób, mieniu w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymywania się wzmożonego zagrożenia pożarowego.

Do zadań komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej ponadto należy:

  1. współdziałanie z zarządem (oddziałem) powiatowym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej ochotniczych straży pożarnych na obszarze powiatu, pod względem przygotowania do działań ratowniczych,
  3. realizowanie zadań wynikających z innych ustaw.

Ciekawe poradniki

Licznik odwiedzin

DzisiajDzisiaj21
WczorajWczoraj146
Obecny tydzieńObecny tydzień1116
Obecny miesiącObecny miesiąc3480
W sumieW sumie125285

Statystyki zdarzeń

Na dzień 16.10.2017 odnotowano 2111 zdarzeń

[No canvas support]

Copyright © 2015-2017 Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Piotrkowie Trybunalskim. All Rights Reserve.