banner

Struktura organizacyjna

Organizację i funkcjonowanie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Piotrkowie Trybunalskim określa regulamin organizacyjny, zatwierdzony przez Komendanta Wojewódzkiego PSP w Łodzi.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, zwana dalej komendą miejską, stanowi aparat pomocniczy Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, zwanego dalej komendantem miejskim. Terenem działania komendy miejskiej jest obszar powiatów: grodzkiego piotrkowskiego i ziemskiego piotrkowskiego. Siedzibą komendy miejskiej jest miasto Piotrków Trybunalski ul. Jagiellońska 11. Komenda miejska w Piotrkowie Trybunalskim jest komendą miejską kategorii III

Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi komendy są:

1. Wydział Operacyjno-Szkoleniowy

Do zadań wydziału operacyjno-szkoleniowego należy w szczególności:

  1. analizowanie stanu operacyjnego zabezpieczenia na obszarze działania oraz przygotowywanie komendy miejskiej do organizacji działań ratowniczych, w tym, w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia działań ratowniczych;
  2. opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
  3. przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualne przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
  4. koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie silami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatów;
  5. przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia jednostek ratowniczo-gaśniczych;
  6. koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
  7. zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksrg na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z WSKR;
  8. przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jednostek OSP na obszarze powiatów pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
  9. planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy miejskiej i ksrg;
  10. realizowanie funkcji rzecznika prasowego komendanta miejskiego;
  11. prowadzenie zadań obronnych i ochrony informacji niejawnych określonych w odrębnych przepisach.

2. Sekcja Kontrolno-Rozpoznawcza

Do zadań sekcji kontrolno-rozpoznawczej należy w szczególności:

  1. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń przez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  2. analizowanie stanu bezpieczeństwa powiatów w zakresie zadań realizowanych przez Państwową Straż Pożarną,
  3. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,
  4. uzgadnianie sposobów postępowania na wypadek zagrożenia pożarowego i innych miejscowych zagrożeń,
  5. uzgadnianie sposobów połączenia urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych z Komendą Miejską PSP,
  6. rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej,
  7. wstępne ustalanie przyczyn oraz okoliczności powstania i rozprzestrzeniania się pożaru oraz miejscowego zagrożenia,
  8. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych,

3. Sekcja Kadrowo-Organizacyjna

Do zadań sekcji kadrowo-organizacyjnej należy w szczególności:

  1. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie miejskiej,
  2. realizowanie polityki kadrowo-płacowej komendanta miejskiego,
  3. prowadzenie akt osobowych strażaków i pracowników cywilnych,
  4. organizowanie doskonalenia zawodowego,
  5. prowadzenie spraw z zakresu planowania pracy komendy miejskiej,
  6. organizowanie pracy kierownictwa komendy miejskiej (narady, odprawy, spotkania),
  7. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego,
  8. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, Zarządem Powiatowym ZOSP RP, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej prowadzenie biblioteki, archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją,
  9. zapewnienie obsługi strażaków i pracowników cywilnych w zakresie spraw socjalno-bytowych,
  10. prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i ochroną zdrowia oraz ubezpieczeniami zdrowotnymi, społecznymi i innymi,
  11. współpraca i obsługa emerytów i rencistów komendy miejskiej.

4. Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna

Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej należy w szczególności:

  1. planowanie i realizacja inwestycji oraz remontów obiektów oraz zapewnienie utrzymania we właściwym stanie technicznym użytkowanych obiektów i pomieszczeń,
  2. planowanie potrzeb materiałowo-technicznych,
  3. sprawowanie nadzoru nad zabezpieczeniem mienia,
  4. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez jednostki KSRG,
  5. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy miejskiej,
  6. prowadzenie spraw inwentaryzacji majątku,
  7. dokonywanie zakupów sprzętu, paliwa, materiałów i urządzeń niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy miejskiej,
  8. prowadzenie magazynu w komendzie miejskiej, utrzymywanie w gotowości operacyjno-technicznej pojazdów i sprzętu pozostającego na wyposażeniu komendy,
  9. nadzór nad wykonywaniem napraw i konserwacją sprzętu ochrony dróg oddechowych, wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu łączności,
  10. prowadzenie kasy realizującej operacje finansowe w komendzie miejskiej,

5. Sekcja Finansów

Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:

  1. planowanie przychodów i wydatków oraz ich realizacja i rozliczanie w zakresie kompetencji przekazanych przez prezydenta miasta,
  2. planowanie, realizacja i rozliczanie budżetu, oraz środków pozabudżetowych,
  3. prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej,
  4. likwidacja składników majątkowych,
  5. rachuba płac,
  6. wewnętrzna kontrola finansowa,
  7. prowadzenie kartoteki magazynowej,

6. Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza

Do zakresu działania jednostki ratowniczo-gaśniczej należy w szczególności:

  1. organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
  2. wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
  3. wykonywanie podstawowych oraz specjalistycznych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych w tym z zakresu ratownictwa chemiczno-ekologicznego i wodnego;
  4. przygotowywanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych;
  5. współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi w zakresie doskonalenia likwidacji skutków zdarzeń;
  6. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
  7. prowadzenie własnego doskonalenia zawodowego;
  8. realizacja zajęć sportowych.

Ciekawe poradniki

Licznik odwiedzin

DzisiajDzisiaj21
WczorajWczoraj146
Obecny tydzieńObecny tydzień1116
Obecny miesiącObecny miesiąc3480
W sumieW sumie125285

Statystyki zdarzeń

Na dzień 16.10.2017 odnotowano 2111 zdarzeń

[No canvas support]

Copyright © 2015-2017 Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Piotrkowie Trybunalskim. All Rights Reserve.